jop

بدأ الامر عندما كشف الإعلامي إبراهيم فايق عن تفاصيل عقوبة صالح جمعة لاعب فريق الأهلي بسبب السهر من جانب الجهاز الفني للفريق الأحمر.

وكتب فايق عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” :” مبدئيا.. خبر صالح جمعه صحيح بنسبة 100% خصم على اللاعب يقترب من 700 ألف جنيه.. اللي عايز ينفي ينفي براحته.. بس إحنا لما بنجيب خبر بنجيبه من مصدره وفي الحريف وع شاشة dmcsports بنكون حريصين جدا”.

ثم رد صالح جمعة، صانع ألعاب النادي الأهلي،على الإعلامي إبراهيم فايق على حسابه الشخصي عبر موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”، متهما إياه بأنه يهاجمه لمجرد عدم الرد عليه، مشيرا إلى أن فايق يحاول التقرب منه، وهو لا يريد أن يعرفه.

668

 

شن إبراهيم فايق هجومًا عليه عبر حسابه الشخصي على «تويتر»، ردًا على مهاجمة “صالح” له.

وقال فايق: حيث كده بقى بص يا حبيبي، انت لا صاحبي ولا يشرفني أصلًا.. أنا عارف إن السهر في الكباريهات للصبح مش مخليك عارف تفوق أصلًا، اللي بتشربه كتير.. جمهور الأهلي كبير أوووي، ومفيش لعيب أخلاقه كانت سيئة عرف يضحك عليه.. اقرا التاريخ كويس.. سوابقك وصورك وفضايحك سبقاك.. وجمهور الأهلي قافشك، وعقوباتك اللي فاتت متسجلة.. اللي زيك سراب هيعدي ومحدش هيفتكره عشان مش مقدر نعمة الأهلي.. وللتاريخ سيد عبد الحفيظ قالك بالنص آخر مرة وحذرك من السهر في الكباريهات.. ومن كام يوم رمى لك تليفونه وقالك اتفرج.. واتفرجت على كوارثك، ووصلت العقوبة للإدارة المالية وانت قعدت تتحايل عليه وتقوله كتير يا كابتن.. ولفيت على الناس تسأل هو فيه عقوبة كده؟ .

715